Record a Carmen Alborch

La nostra companya Esperanza Pascual, Secretaria de Feminismes ha escrit unes paraules en record a Carmen Alborch:

Sempre recordaré el dia que vaig conéixer a Carmen Alborch, en un curs de feminisme amb Marcela Lagarde i algunes companyes que hui estem en Podemos, fa quasi 40 anys. Ja llavors em va semblar una dona divertida, vital, lluitadora… i feminista sobre totes les coses. El seu compromís amb el feminisme arribava més enllà que qualsevol altra consideració.
Sempre obrint espais que pogueren ocupar les dones, va ser Degana de la Facultat de Dret de València, Directora General de Cultura de la Generalitat, directora de l’IVAM, i la Primera Ministra de Cultura de la Democràcia.
Escriptora no solament de publicacions de dret , sinó de llibres dedicats a les dones i el feminisme. Va rebre en vida múltiples premis pel seu treball i trajectòria, l’últim el passat 9 d’Octubre, l’Alta Distinció de la Generalitat.
Sempre recordaré l’última vegada que la vaig veure, el mes passat, com cada primer dimecres de mes en la Plaça de l’Ajuntament, per a condemnar la violència masclista. Fins a l’últim moment de la seua vida lluitant pel que creia.
Hi ha persones com ella el pensament de les quals i compromís transcendeixen la política partidista. Descansa en pau Carmen, amiga, companya feminista, que la terra et siga lleu.

Esperanza Pascual
Secretaria feminismes i LGTBI. CCM