Maria Pazos Morán: Contra el patriarcat

Les polítiques públiques i el sistema fiscal actual, fomenten la desigualtat entre homes i dones , perpetuant la idea que les dones tenen més responsabilitat sobre el treball domèstic i les cures.

Maria Pazos Morán vindrà a presentar-nos el seu últim llibre, “Contra el patriarcat. Economia feminista per a una societat justa i sostenible”, on ens detalla l’estructura capitalista i patriarcal, que manté la divisió sexual del treball, analitza els sistemes d’impostos i prestacions existents en altres països i les vies possibles per a avançar en una transformació social emancipadora.

Feminista militant, María Pazos Morán és Llicenciada en matemàtiques i Màster en Estadística per Harvard. Entre moltes altres activitats ha format part del cos d’Estadistes i Economistes de la Seguretat Social i del Departament d’Estudis Socioeconòmics del Ministeri de Treball, Investigadora de l’Institut d’Estudis Fiscals i Administradora en la Divisió Política Social de l’OCDE.

En l’actualitat el seu treball feminista fonamental es desenvolupa en la plataforma pels Permisos Iguals i Intransferibles de Naixement i Adopció (PIINA) .

Serà un bon moment per a poder pensar i dialogar amb ella sobre els reptes de l’economia feminista.