Vicente Ortuño

La meua experiència en Moviments Socials data de finals dels 70 en el moviment estudiantil i en els moviments barris amb la creació de clubs juvenils i en les primeres AAVV. Destacaria la meua contribució a la creació de les primeres organitzacions del moviment gai del país valencià, i la meua participació en la construcció de la Coordinadora de Fronts d’Alliberament Homosexual de l’Estat Espanyol. Participe amb 18 anys en el Moviment d’Alliberament Sexual al País Valencià (MASPV). Més tard cree al costat d’otrxs compañerxs el Moviment d’Alliberament Gai al País Valencià (MAGPV) i vaig col·laborar amb la Societat de Sexologia al País Valencià amb Josep Vicent Marqués. Anys després iniciem una nova organització, encara vigent com el Col·lectiu Lambda, vaig estar en la Permanent òrgan directiu d’aqueixa organització ja que vaig anar el responsable de la creació en els 90 de “Stop SIDA”. A més, he procurat estar sempre al costat del moviment feminista i les seues lluites que considere essencial per a l’alliberament personal i sexual. Més tard vaig tornar a retrobar-me en la lluita amb el 15 M i les seues lluites… fins al naixement de Podemos, on he sigut part activa des de les seues primeres assemblees. Quan traiem 5 escons en les Europees i se’ns va acostar una marea de gent a l’organització. Des de Patraix vam fundar el primer cercle barrial i al seu torn, malgrat reticències, aconseguim que la Comissió d’Igualtat es convertira en el Cercle de Feministes i lgtbi del PV. Sóc Vocal de Districte per ValC.

Continuem fent de Podem una eina popular per al canvi, i si és possible millorar-la. Per això pense que:

● Hem de fer de Podem veritablement una organització municipalista on prevalga la democràcia interna, la transparència, cuidar-nos entre companyers, l’horitzontalitat i el control real dels seus càrrecs electes. Al meu entendre el grup municipal funciona massa autònomament, i emmalalteix d’una mancada participació i de la convenient fiscalització ciutadana. No es recullen propostes i requeriments de plenaris o assemblees, no flueix la participació de la ciutadania en les diferents àrees que manegen nuestrxs regidors.

● Hem de marcar-nos un full de ruta polític propi que ens diferencie de les altres organitzacions amb les quals compartim el Govern Municipal. Cal incidir en l’acció social amb valentia i no permetre aqueixes borses de pobresa que van en augment dia a dia. Fa falta més obertures de centres socials de cooperació per a eliminar la pobresa dels nostres carrers i llars, per a donar suport a la gent sense recursos. Ens falta una imatge pròpia i més propera a les necessitats populars, més inclusió amb la gent en les seues mobilitzacions.

● Podem València ha de fomentar en el seu si una transversalitat i un espai de trobada entre activistes de moviments socials que enriquisquen a l’organització, aqueix deu ser nostre ADN i per aqueixa organització vull treballar. Guanyem la batalla a la involució i que aquests anys no hagen sigut un miratge.