Mireya Royo

València, 1963. Sóc flautista, musicóloga i professora d’Educació Secundària. Vaig estar estudiant i formant-me musicalment en els Conservatoris de València i posteriorment en el de París Xé i la Royal Academy of Music de Londres, amb beques de la GVA i el Ministeri d’ Educació.

He realitzat el Master d’Estètica i Creativitat Musical de la UV i actualmente treballe en una tesi doctoral sobre musicologia històrica.
He compaginat la meva feina de intèrpret i professora amb l’activisme feminista i en la Plataforma d’Auditoria Ciutadana del Deute (PACD), entre altres mogudes socials.
Forme part de Podem pràcticament des de que va veure la llum i concretament participe en el cercle d’ensenyament i la comissió d’anàlisi.

Motivació:
Crec que en aquests moments, ningú és prescindible per aconseguir una societat on impere la justícia social, la igualtat de drets i oportunitats per a tota la ciutadania, i la transparència política i fiscal. Per aconseguir-ho, pense que necessitem construir des de zero una democràcia plena, és a dir, amb control ciutadà dels béns i serveis públics, basada en l’accés universal a la salut i l’educació des dels 0 anys endavant, una societat en la qual siga impensable que ningú puga viure sense casa i sense diners i on els deutes els paguen aquells que els han generat, ja siga per mitjans il.legals o il.legítims. Però crec també, que una vegada garantida la subsistència de tots i totes, és necessari donar prioritat a la investigació en tots els camps del saber, tan científic com humanístic, així com a les arts i el talent: per construir un futur diferent al que els poders oligàrquics intenten imposar sense el nostre consentiment, necessitem de manera indiscutible coneixement i creativitat.