Mario Álvaro Jiménez

Vaig nàixer a València fa ja temps (59). M’encanta el treball en Arts Gràfica i a això m’he dedicat sempre. Des de molt jove em vaig vincular a l’ardu treball de canviar aquest sistema tan injust.

Els primers responsables de la meua formació social van ser “capellans obrers”, persones excepcionals com a Juliol, Eutiquio, Antonio etc. Però també em venia de família, el meu pare em cantava cançons antifeixistes. Una persona bona.

Mai participe en partits polítics i sempre vaig estar vinculat a moviments de base. Amb otr@s comañer@s vam crear l’Associació de Veïnes i Veïns del barri de Sant Marcel•lí. “El meu barri”, “El Caicu”, el “Club Juvenil”, les “Festes Populars” són alguns dels col·lectius en els quals he participat.

M’agrada el futbol i els esports en general. Alguna cosa que xerrotejava en l’esquerra de l’època però que era fonamental en Sant Marcel•lí. Quasi totes les persones del barri que ens movíem per a transformar la realitat érem molt de l’esport.

En 1977 em vaig afiliar a la CNT i després em vaig anar amb el Congrés de València, CGT.

I va vindre l’explosió, el 15M, uf! Que subidón. Esperança, emoció, il·lusió…. Veure a milers de xavales i xavals debatre, somiar, organitzar-se… Em va deixar sense paraules i em vaig tornar a despertar.

Va arribar el 2014, Podemos, una altra forma d’organitzar-se. Una eina per al canvi. Des del principi em va captivar. I ací seguisc.

Les ciutats han sigut motor del canvi polític al nostre país al llarg de la seua història. Hui són més fonamentals que mai per a construir sobirania i poder popular. Cal donar passos per a acostar la gestió del públic a la ciutadania, per a generar participació i crear espais amables de decisió col·lectiva. La nostra ciutat ho necessita. Hi ha moltes manques que cobrir i Podemos, com a organització municipal, ha d’assumir la responsabilitat de solucionar-les.

Com a organització, a més, hem de cultivar la diversitat i la pluralitat. La diversitat en Podemos és la riquesa de les organitzacions de base. Per això crec que un pas importantíssim és dotar-nos d’espais per a repensar-nos des de baix i donar protagonisme als Cercles. Hui, més que mai, és indispensable portar Podemos a tots els barris. De la manera que millor s’ajuste a cada espai però amb ambició d’estar en qualsevol lloc en el qual vam podar ser útils.

Posaré el meu granet d’arena des del CCM per a realitzar-ho