Esperanza Pascual

Vaig nàixer a València fa 62 anys i sóc dona, mare i àvia.

Al llarg de la meua vida professional he treballat en la Sanitat Pública i en programes de Rehabilitació Psicosocial durant més de 30 anys . Durant gran part de la meua vida laboral he sigut representant sindical de CC.OO i *miembra de Comité d’empresa. He sigut investigadora del grup de Treball i Investigació sobre Antropologia, Gènere i sexualitat i del Seminari d’Estudis de Gènere de la *UMH.

Tota la vida he sigut militant feminista i de partits d’esquerres, estant vinculada a moviments socials. Fins al 15M, on, com moltes altres persones pensem que era el moment de retornar la veu a la ciutadania. Durant un temps vaig pertànyer a les Yay@flautas i des de la fundació de Podemos com a partit polític, vaig pensar que aqueix era el lloc on volia estar i des del qual volia continuar lluitant. Des de la seua creació participe en el Circule de Podemos de *Extramurs.

Sóc Diplomada en Infermeria, amb formació en Psicoanàlisi, Llicenciada en Antropologia, Tècnica Superior en Disseny, actualment cursant últim curs de Grau de Disseny i *TFM del Màster de Producció Artística.

Motivacions

Crec fermament que el canvi en aquest país ha de començar per les ciutats, que és on vivim.

Crec en un Podemos feminista i en l’exemple dels Ajuntaments del canvi, on les dones de Podemos, demostren dia a dia que una ciutat més acollidora, més justa i que cuida dels seus ciutadans i ciutadanes és possible.

Crec que Podem és l’eina capaç de canviar les nostres ciutats, i construir un futur que no deixe a ningú arrere. València, com totes les ciutats, es construeix amb gent que ha nascut ací i amb la gent que ve de molts llocs. Per això cal fer d’aquesta ciutat un lloc acollidor en el qual capiem totes.

Crec que els nostres barris han de ser un lloc on poder viure, no amb el qual especular. Per això cal combatre la *turistificación i la *gentrificación, frenant la proliferació de lloguers turístics i garantint els lloguers .

Els nostres barris han de ser també llocs de trobada, on totes puguem passejar amb els nostres fills filles. Cal crear una ciutat més saludable, amb una mobilitat accessible per a totes les edats, potenciant el transport públic i la mobilitat sostenible.

És hora de treballar per un projecte de ciutat forta construït per i per a la majoria social que siga a més transversal, integrador i feminista. Un Podemos que mire cap a fora i no es dessagne mirant cap a dins. Un Podemos integrador on capiem totes col·laborant en el que cadascun sap fer millor.