Consuelo Poveda

Inscrita en Podemos des de la seua fundació vaig participar d’apoderada en les eleccions europees de 2014, formant part des de llavors de diversos actes i campanyes. Activista del Front Cívic des de 2012, pertany al cercle del meu barri, Malva-rosa, i sóc membre de l’Associació de Veïns “Amics de la Malva” amb qui col·laborem estretament en les reivindicacions del nostre barri. Ferma defensora dels serveis públics,pertany a ACDESA, associació de la defensa de la Sanitat Pública, donant suport a la plataforma de la reversió de la sanitat privatitzada.

Vaig nàixer a València fa 63 anys, curse estudis de Medicina en la Universitat de València obtenint la Llicenciatura en 1978. Vaig preparar les oposicions a medico inspector en l’antic Institut Nacional de Previsió (INP), obtenint una plaça en 1982. He exercit el meu lloc de treball en diverses Prefectures d’Inspecció dels Serveis Sanitaris a la província de València. Fuí Directora del Centre d’Especialitats del Port de Sagunt entre 1984 i 1986. En 1996 vaig optar a les places oferides per l’Institut Nacional de la Seguretat Social (INNS) a Metgessa Avaluadora, lloc de treball que he exercit fins a 2016 .En 1999 vaig obtindre la Diplomatura de Valoració Mèdica d’Incapacitats impartit a l’Escola Nacional de Medicina del Treball. Des del 2016 fins a l’actualitat exercisc una prefectura d’àrea d’inspecció en el Departament de Salut Clínic Malva-rosa.

Em vaig inscriure en Podemos davant la deriva que va prendre el nostre país després de produir-se la crisi econòmica de 2008, que es va traduir en la pèrdua de drets socials, l’avanç de polítiques neoliberals, les retallades dels Serveis Públics i l’aprofundiment de les privatitzacions. Ja que considere que la nostra organització és una eina plural que no ha de prevaldre cap protagonisme, totes formem part del canvi.

Entenc la necessitat d’avançar al costat de les meues companyes a consolidar l’organització, continuar la construcció d’un espai seré i amable per a treballar amb la ciutadania de València, augmentant les aliances amb les organitzacions i entitats de la Societat Civil. Hem d’afavorir les condicions per a fomentar la politització i participació de la ciutadania, perquè se senten part del canvi que encara està per arribar a la nostra ciutat.

És essencial la feminització de Podem València, necessitem abandonar els comportaments d’egos entre companys, i així aconseguirem col·locar al nostre partit en el centre de la lluita per les reivindicacions socials i aconseguir significar-nos com l’eina del canvi que som.