Ángela Pedraza Munar

Ángela Pedraza *Munar, colombiana, exiliada política, mare.
Residisc a València des de l’any 2007.
Llicenciatura en Ciències Polítiques en la Universitat Nacional de Colòmbia.
A Colòmbia vaig estar vinculada al moviment estudiantil en la defensa d’una educació pública gratuïta i de qualitat, durant dos anys vaig integrar la junta directiva de l’Associació Colombiana d’Estudiants Universitaris. El pas per la universitat em va permetre conéixer de prop la dinàmica i el treball del moviment llaurador, indígena, feminista, pobladors i pobladores urbanes, juvenil… acompanyant-los en els processos de mobilització i formació.
Sóc activista de drets humans, vinculada des del 2007 a la dinàmica organitzativa del col·lectiu migrant a través de diferents escenaris com la Xarxa Estatal pels drets de les persones migrants; a València *Acull vaig treballar en el programa de sensibilització i participació; sòcia fundadora de l’Associació *Entreiguales.
En els últims anys la meua vinculació amb els moviments socials i la criança de la meua filla les he compaginades amb la participació a València en *Comú, sent una de les portaveus de la plataforma municipalista l’any 2015 i en l’actualitat com a integrant del Grup Municipal.

El que em porta a fer el pas a presentar-me al Consell Ciutadà és perquè considere que estem davant el repte com a ciutadania de generar i consolidar espais organitzatius que permeten el diàleg entre el social i el polític; per a això és necessari definir col·lectivament els mecanismes apropiats perquè les organitzacions, col·lectius i entitats ciutadanes se senten implicades en la definició de polítiques públiques amb un enfocament de drets humans i perspectiva de gènere, que ens permeten viure en dignitat a València.
D’altra banda, tenint present la cita electoral del 2019, hem de treballar per a consolidar els canvis que s’han emprés des de l’àmbit institucional i que han suposat la fi al cicle de les polítiques del govern del Partit Popular.