Angela María Nzambi

Em dic Angela María Nzambi Bakale. Vaig nàixer el 07 d’octubre de 1971. Sóc natural d’Embolica, un poble del districte de Bata de Guinea Equatorial. Vaig cursar els meus estudis de batxillerat en instituts de Bata i Malabo. Vaig iniciar els meus estudis superiors a l’Escola Nacional d’Agricultura de Malabo, després em vaig traslladar a la Universitat de València on vaig realitzar Estudis Empresarials. Durant els anys en la Universitat de València vaig residir en el Col·legi Major universitari “La Coma”, centre que constituïa una iniciativa del govern valencià dirigida a fomentar programes amb l’objectiu de formar a joves per al seu compromís amb el desenvolupament, al mateix temps que realitzaven tasques de voluntariat en el barri La Coma, dins de les àrees de promoció laboral, àrea cultural, àrea educativa i de convivència intercultural. Des de fa deu anys treballe en una organització social de l’àmbit de les migracions i el refugi, primer com a dinamitzadora sociocultural, planificant i organitzant activitats per a les persones que atén l’organització; actualment en l’àrea de Participació social i incidència, on gestionem el voluntariat i junts planifiquem i organitzem activitats de sensibilització social, de promoció de la convivència intercultural i d’incidència social i política per a la defensa dels drets humans. Tinc dos llibres publicats, de relats curts, Ngulsi , autoedició i Biyaare, publicada per l’editorial Sial/Casa Àfrica; gènere i migracions són els seus principals temes

De els aspectes que em motiven a participar en aquest projecte estan: el només fet de participar en un projecte col·lectiu de ciutat i comunitat; la pluralitat i diversitat que representa el projecte; la possibilitat de treballar en pro d’un canvi en les estructures socials i polítiques que dificulten la igualtat social, la participació de tots els ciutadans en els assumptes públics i l’exercici ple dels drets de ciutadania a totes les persones, qualssevol que siguen la seua condició social, orientació sexual, procedència, trets físics o la religió que professe.